آیا سایت شما هک شده است ؟

اکثر مشتریانی که با ما برای کمک بعد از هک شدن سایت‌شان تماس گرفته‌اند این مشکل را زمانی درک کرده‌اند که مرورگر آنها در هنگام بازدید از سایت به آنها اخطار داده است، و یا اینکه شرکت هاستینگ سایت‌شان را از دسترس خارج کرده است. این یک فاجعه محسوب می‌شود زیرا به این معنی است که سایت‌شان به اندازه‌ی کافی آلوده شده است که هکرها به آن آسیب بزنند. آسیبی که آنها زده‌اند باعث شده است که شرکت هاستینگ سایت را از دسترس خارج کند و یا اینکه گوگل سایت را آلوده، اسپمر و یا مهاجم فیشینگ تشخیص داده است.

به همین دلیل است که ما مشتریان خود را تشویق به سرمایه‌گذاری در امنیت سایت‌شان تشویق می‌کنیم. شما می‌توانید از افزونه‌های مختلف زیادی استفاده کنید. به هر حال مهم است که راهی داشته باشید تا در صورت تغییر فایل‌هایتان و یا کشف یک بدافزار و یا هر فعالیت مشکوک دیگری سریعا مطلع شوید.

حالا بیایید تا راههای مختلف برای کشف اینکه سایت‌تان هک شده است را با هم بشناسیم.

روش های واکنشی برای شناسایی اینکه سایت‌ شما هک شده است

حتی قوی‌ترین سیستم هشدار دهی مدیریت هم نمی‌تواند سایت را در ۱۰۰% زمان مانیتور کند. بهترین ابزارهای مانیتورینگ هم بین دو زمان چک یا اسکن کردن سایت تاخیر دارند. بنابراین ممکن است شما هک شدن سایت‌ خود را از طریق منابع خارجی دیگری بفهمید. خوب حالا در مورد چند روش که ما را از هک شدن سایتمان مطلع می‌کنند صحبت خواهیم کرد. دلیل معرفی این روش‌ها این است که همه‌ی این روش‌ها منبعی برای اطلاع از وضعیت سلامت سایتمان هستند.

گوگل کروم ( یا هر مرورگر دیگری) هشدار می‌دهد که سایت شما هک شده است

اگر هرکدام از بازدیدکنندگان و یا خود شما یکی از هشدارهای زیر را در کروم دیدید، به احتمال بسیار زیاد سایت شما هک و به بدافزار آلوده شده است.

هشدار بالایی اعلام می‌کند که سایت شما برای مقاصد فیشینگ استفاده شده است. ایمیلی حاوی لینکی از سایت شما به یک قربانی فرستاده شده است. هکر با استفاده از سایت شما و بدافزار سعی در تحریک قربانی داشته است تا عملیاتی را که مد نظر دارد توسط قربانی انجام گیرد.

هشدار بالا نیز اعلام می‌کند که سایت شما یک بدافزار را میزبانی می‌کند. هکری به سایت شما نفوذ کرده است، بدافزاری را برروی آن نصب کرده است و حالا در حال آلوده کردن سیستم‌های بازدیدکنندگان و کاربران سایت شما می‌باشد.